Saturday 17 January 2015

igrzyska puzonów

- Jako bierny palacz też mam dużą szansę na raka płuc - Krzysiek odgonił ręką dym sprzed nosa - Odpowiada ci rola wywoływaczki nowotworów?
Malwina z niewinną miną odpaliła drugiego papierosa od tego, którego właśnie kończyła.
- Jestem zestresowana, muszę się jakoś rozluźnić.
- Nie masz innych sposobów na nerwy?
- Mam dużo, ale lubię te prymitywne, szybko przynoszące ulgę. A czarne płuca pasują do konwencji Live fast, die young. Wolę umrzeć niepomarszczona.
- Krem sobie kup.
- Nie chcę kremu. Właśnie zanieśliśmy ostatnie pudła do twojego nowego pokoju. Nie masz już motywu, żeby wracać do Warszawy. Potrzebuję fajek na pociechę.
"A Ewelina?" - chciał zapytać kuzyn, ale uznał, że lepiej się powstrzymać.
- Ewelina nie będzie tęsknić? - dziewczyna jednak czytała w jego myślach.
- Zainstalowaliśmy sobie skajpa. Ewelina jest elastyczna.
- Umie nawet zrobić męski szpagat. Ta to ma życie.
- Każdy ma życie - zauważył Krzysiek.
- Chyba, że jest się przyrodą nieożywioną. Na przykład kamieniem.
- A jakie masz metody?
- Co?
- Na stres. Mówiłaś, że dużo.
- Aha, Ostatnio przypomniałam sobie taką z podstawówki. Żeby zająć czymś myśli, zmieniam słowo w tytułach filmów albo książek.
Krzysiek się skrzywił.
- Wiem, co sobie myślisz. Że wstawiam same wulgaryzmy. Ale ze zwykłymi słowami też jest fajnie. Weźmy na przykład puzon.
- Czemu akurat puzon? 
- Skrzypce są za bardzo charakterystyczne, a pianino zajmuje za dużo miejsca.
- To podaj przykład.
- Hmm... "Igrzyska puzonów", "Obcy kontra puzon", "Gwiezdne puzony".
- "Mechaniczny puzon", "Puzon chrzestny" - spróbował kuzyn.
- Jak już się wprawisz, można zamieniać tylko fragmenty wyrazów. Na przykład "Opowieści z Puzoniarni", "Puznonatrix".
- Albo na kilka sposobów: "Chłopaki nie puzon", "Puzony nie płaczą".
- Widzę, że załapałeś. 
- I zadziałało. Zapomniałem, o czym myślałem, nawet nie pamiętam już, gdzie idziemy.
- Ale na szczęście ja pamiętam. Do Kina Pod Baranami. Miałam wybrać film. Niestety nie było nic o puzonach.

No comments:

Post a Comment

- Co robi traktor u fryzjera?
- Warkocze.

read me