Wednesday 5 March 2014

placki chińskie

Odgrzebałam z tatą dawno nieużywane książki Kuchnia chińska i Kuchnia tajska, przez co nasze mieszkanie od kilku dni śmierdzi olejem sezamowym. Chociaż współczesne wschodnie przepisy bazują na mięsie, z przeciętnej książki można wyciągnąć co najmniej pięć wegańskich przepisów. I to takich, jakie lubię - aromatycznych, pikantnych, tłustych... W niedzielę, jako dodatek do curry z nerkowców, zrobiłam proste podpłomyki ze szczypiorkiem i sezamowym posmakiem.


Cebulowo-sezamowe placki
(6 placków - 3 porcje)
- szklanka mąki (najładniejsze wyjdą z białej, ja użyłam mieszanki pszennej razowej, orkiszowej, ryżowej i jaglanej)
- dwie szczypty soli
- pół szklanki gorącej wody
- łyżka oliwy z oliwek
- mała dymka ze szczypiorkiem
- łyżka oleju sezamowego

Mąkę łączymy z solą. Stopniowo wlewamy wodę, mieszając cały czas łyżką. Zagniatamy ciasto - powinno być gładkie i elastyczne. Smarujemy oliwą, wkładamy do miski wysypanej mąką i przykrywamy wilgotną ściereczką. Siekamy dymkę. Po dwudziestu minutach ciasto dzielimy na sześć kulek. Każdą kulkę rozpłaszczamy, smarujemy z obu stron olejem sezamowym i posypujemy garstką szczypiorku. Zagniatamy, żeby składniki się połączyły. Placki wyrabiamy w rękach lub wałkujemy, a następnie pieczemy na suchej patelni z obu stron.
Jeszcze z feriowych tematów, byłam na szkoleniu na temat budowania masy mięśniowej na diecie wegańskiej organizowanym przez VeganWorkout. Możliwe, że ten sam event pojawi się też w innych miastach, póki co szykuje się Poznań. Jeśli chcecie dowiedzieć się czegoś więcej na ten temat, piszcie - materiałów jest na wiele postów, ale nie chcę wszystkiego zdradzić, więc może dodałabym coś o konkretnym zagadnieniu ;).

1 comment:

  1. Lubię tłuste, niestety. Chętnie zrobię takie placki, ostatnio objadam się curry w różnych wersjach. Szkoda że nie mogłam być na tych warsztatach, finanse ułożyły mi się mało pomyślnie w tym miesiącu :(

    ReplyDelete

- Co robi traktor u fryzjera?
- Warkocze.

read me