Friday 31 August 2012

zasłodzić się kaszą? (jeszcze raz śniadanie)

Od dwóch lat mogę się poszczycić brakiem cukru w ustach, ale nie ukrywam swojej "słodkiej" przeszłości - tabliczka czekolady dziennie, batony, słodkie płatki, lody i bita śmietana to dawniej był u mnie klasyk. Teraz rozwodzę się nad słodyczą gotowanej marchewki, a inni patrzą na mnie jak na osobę z upośledzeniem smaku. Mimo, że moje zmysły mogą być trochę nie w normie, dzisiejsze śniadanie ledwo skończyłam, bo co chwilę przerywałam je okrzykami "Jezu, jakie to przeraźliwie słodkie!". Najsilniejsze skojarzenie? Duży snickers. A podobno zdrowe jedzenie jest nijakie.

Śniadaniowa kasza Snickers
(jedna porcja)
- 5 łyżek stołowych suchej kaszy jęczmiennej grubej
- szklanka mleczka ryżowego (u mnie domowe)
- 6 dużych, mięsistych suszonych śliwek
- pół łyżki kakao/karobu (opcjonalnie)
- słoiczek z resztkami masła orzechowego

Kaszę prażymy w suchym garnku do lekkiego zarumienienia. Mleczko doprowadzamy do wrzenia w oddzielnym garnuszku i zalewamy kaszę. Po chwili dodajemy pokrojone śliwki. Gotujemy na średnim ogniu 20 - 25 minut, dolewając wody w razie potrzeby. Kiedy kasza zrobi się miękka, zostawiamy jeszcze na kilka minut pod przykryciem. Przelewamy do słoiczka i kontemplujemy roztapiające się na ściankach masło <3.

Żeby zneutralizować zabójczą słodycz, zapiłam kaszę domowym sokiem. Powstał z dwóch bardzo dużych marchewek oraz kilku(nastu?) kawałków selera naciowego. Nie pracuję co prawda w TV szopie, ale musicie mi uwierzyć, że życie z sokowirówką jest o wiele piękniejsze.
Smacznego!

5 comments:

  1. Prażona kasza jęczmienna? To musi być coś ciekawego... i tak ładnie wygląda. Może kiedyś spróbuję, bo bardzo mnie zachęciłaś x3

    ReplyDelete
  2. Wygląda i brzmi niesamowicie, zdecydowanie do wypróbowania!
    Dzięki za inspirację :)

    ReplyDelete
  3. Jeszcze nie widziałam masła z takiej firmy :O
    Owsianka na herbacie truskawkowej z Liptona :)

    ReplyDelete
  4. Pyszne śniadanie. Takie owsianki z słoiczka są świetne :)

    ReplyDelete

- Co robi traktor u fryzjera?
- Warkocze.

read me